Page content

SERP

SERP is een afkorting die staat voor “search engine results page” (Nederlands voor: zoekmachine resultatenpagina) oftewel, de hoofdpagina van een zoekmachine waarin deze zijn resultaten laat zien. Google toont op een vaste manier deze resultaten aan de gebruiker. Eerst krijgt de gebruiker betaalde zoekresultaten te zien, vervolgens de organisch gevonden resultaten.

Betaalde resultaten

Dit zijn in feite advertenties in de vorm van een zoekresultaat. Deze worden aangeduid met “advertentie”. Dit type advertenties heten SEA (Search Engine Advertising).

 

Organische resultaten

Dit zijn de resultaten die worden weergegeven op basis van het Google algoritme. Google doet zijn best om de meest relevante webpagina’s bovenaan te tonen. Hoe beter het algoritme een resultaat geeft op de zoekopdracht, hoe groter de kans op een terugkerende bezoeker. Het beïnvloeden van deze organische resultaten wordt ook wel SEO (search engine optimization) genoemd. Wanneer Google weet wat er te vinden is op je website, des te hoger deze in de zoekresultaten weergegeven wordt.

 

Meta-data

Dit geldt ook voor de meta-data die aan Google gecommuniceerd wordt. Je moet namelijk je content voorzien van de juiste data zodat een zoekmachine precies de context kan achterhalen. Ook kun je webpagina’s van extra (meta) data voorzien voor een aantrekkelijke weergave binnen de zoekresultaten. Je wilt immers een aantrekkelijkere onlinepresentatie hebben dan je concurrenten!

 

Hoe sta jij ervoor in de zoekresultaten?

Benieuwd of jij er goed voor staat binnen de resultaten van Google? Neem even contact met ons op!

Comment Section

0 reacties op “SERP

Plaats een reactie


*


  • Geen categorieën