Stap vóór 1 juli 2022 over op Google Analytics 4
22 juni 2022 
in Nieuws

Stap vóór 1 juli 2022 over op Google Analytics 4

Check jij als website eigenaar dagelijks het aantal bezoekers, sessies, meest bezochte pagina's, en omzet? Dan ben jij, in vergelijking met veel andere website eigenaren, héél goed bezig! Website-statistieken zijn voor veel succesvolle ondernemingen vandaag de dag niet meer weg te denken.

Bedrijven als Bol.com en Coolblue hebben complete teams die alle activiteiten op hun website helemaal ondersteboven analyseren. Niet alleen grote, maar ook kleine ondernemingen hebben veel baat bij de inzichten die uit Analytics gehaald kunnen worden.

"Pas veranderingen toe op basis van data, niet je onderbuikgevoel!"

Verzamel je nog geen data, zorg ervoor dat je het wel gaat doen! Geloof me, er gaat een nieuwe wereld voor je open! Geen enkele investering zal meer hetzelfde zijn als voorheen! Dit zijn echter niet de redenen waarom ik van je vraag om dit artikel te lezen.

Ik zal dan ook snel ter zake komen: zorg dat je vóór 1 juli 2022 naar Google Analytics 4 overstapt!

Google zal per 1 juli 2023 (ja... je leest het goed: per 1 juli 2023!) Universal Analytics niet meer ondersteunen. Dit betekent dat er vanaf die data geen gegevens meer verzameld worden. Tijd genoeg zou je zeggen, dat is deels waar. Echter, zullen ten eerste historische gegevens niet meer bruikbaar zijn. Ten tweede is het belangrijk dat website gegevens worden vergeleken met voorgaande periodes.

In SEO land (SEOverse) worden gegevens vaak van jaar op jaar vergeleken. Dit is de voornaamste reden waarom je dus vanaf 1 juli 2022 al wilt beginnen met het verzamelen van data zodat je in 2023 zonder problemen de resultaten van je website kunt vergelijken!

Kortom: je hebt nog even de tijd om over te stappen naar Google Analytics 4. Het komt zich uiteraard niet op één dag of week. Maar ik raad je persoonlijk aan om dit toch even serieus te nemen!

Heb je hulp nodig met de installatie van Google Analytics 4? Klik dan hier.



Over de schrijver
Martijn is eigenaar van Beresterk Online Marketing en SEO specialist. Hij helpt bedrijven graag met het inzichtelijk maken van hun website statistieken en online vindbaarheid, middels open en eerlijke communicatie. Op basis hiervan kan de juiste online marketingstrategie gedefinieerd worden met een focus constante resultaten middels zoekmachine optimalisatie.
Reactie plaatsen

Benieuwd waarom je niet vindbaar bent?

e-book 9 seo hacks
Download gratis 
Verbeterpunten 100% gegarandeerd!