LSI zoekwoorden
Wat zijn LSI zoekwoorden?
LSI-zoekwoorden, ook wel bekend als Latent Semantic Indexing Keywords, zijn zoekwoorden die semantisch gerelateerd zijn aan je hoofdzoekwoord. Bijvoorbeeld, als je wilt scoren voor het trefwoord "boeken", kunnen LSI-zoekwoorden zoals "lezen", "literatuur" of "bibliotheek" van toepassing zijn. Het gebruik van LSI-zoekwoorden helpt je om een natuurlijke balans te vinden tussen te veel en te weinig zoekwoorden, wat je inhoud helpt om hoog te scoren in zoekresultaten.
Latent Semantic Indexing
Zoekmachines maken gebruik van latente semantische indexering (LSI) om de relatie tussen trefwoorden en concepten te begrijpen. Hierdoor zijn de zoekresultaten niet alleen gebaseerd op het zoekwoord, maar ook op verwante termen en concepten. Zoekmachines willen gebruikers de best mogelijke context bieden, dus LSI helpt om relevantere resultaten te tonen die afgestemd zijn op de behoeften van de gebruiker.
LSI Keywords in Google
Wanneer je zoekt in Google, zie je soms zoekwoord suggesties onder de zoekresultaten. Deze suggesties, ook LSI-zoekwoorden genoemd, kunnen je helpen om je website te optimaliseren. Als je een goedlopend en logisch stuk content maakt over jouw producten, zullen de LSI-zoekwoorden die relevant zijn voor het trefwoord waar je op wilt scoren vanzelf in je tekst verschijnen.
Wat kun je hiermee doen op jouw website?
De LSI keywords die bij het keyword horen waar je op probeert te scoren zouden eigenlijk als vanzelf in je tekst moeten opduiken, als jij een goedlopend en logische stuk content maakt over jouw producten.
Als je bijvoorbeeld zoekt op het trefwoord "kat", dan zullen de resultaten pagina's bevatten over katten, kittens, kattenrassen en kattenspeelgoed. Dit komt omdat dit allemaal verwante concepten zijn die relevant zijn voor iemand die informatie over katten zoekt.