LSI zoekwoorden
Wat zijn LSI zoekwoorden?
LSI-zoekwoorden (ENG: Latent Semantic Indexing Keywords) zijn zoekwoorden die semantisch gerelateerd zijn aan je hoofdzoekwoord.
Wanneer je probeert te scoren voor het trefwoord "boeken", kunnen sommige LSI-zoekwoorden "lezen", "literatuur" of "bibliotheek" zijn. Het gebruik van LSI-zoekwoorden kan je helpen de perfecte balans te vinden tussen te veel en te weinig zoekwoorden. Het resultaat is dat je inhoud natuurlijk klinkt en meer kans heeft om hoog te scoren in de zoekresultaten.
Latent Semantic Indexing
Zoekmachines gebruiken latente semantische indexering (LSI) om de relatie tussen trefwoorden en concepten te analyseren. Dit betekent dat als je zoekt op een trefwoord, de resultaten niet alleen gebaseerd zijn op dat woord, maar ook op verwante termen en concepten. Dit komt omdat de zoekmachine de gebruiker de best mogelijke context wil bieden.
Door LSI te gebruiken kunnen zoekmachines relevantere resultaten geven die zijn afgestemd op de behoeften van de gebruiker.
LSI Keywords in Google
Als je in Google zoekt, zul je merken dat er soms zoekwoorden worden voorgesteld onder de SERP’s:
Wat kun je hiermee doen op jouw website?
De LSI keywords die bij het keyword horen waar je op probeert te scoren zouden eigenlijk als vanzelf in je tekst moeten opduiken, als jij een goedlopend en logische stuk content maakt over jouw producten.
Als je bijvoorbeeld zoekt op het trefwoord "kat", dan zullen de resultaten pagina's bevatten over katten, kittens, kattenrassen en kattenspeelgoed. Dit komt omdat dit allemaal verwante concepten zijn die relevant zijn voor iemand die informatie over katten zoekt.